شرکت DJI که همیشه در ساخت‌ها پهباد ها و دوربین‌های هوایی موفق بوده است، این بار با پهباد تاشو جدید خود Mavic به نمایشگاه خواهد آمد. به نظر می‌رسد که پهباد Mavic یک رقیب برای GoPro karma باشد.


تصاویری که از Mavic منتشرشده است نشان می‌دهد که این پهباد بسیار جمع‌وجور است و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کندو در حمل‌ونقل بسیار سبک و راحت خواهد بود.




از مشخصات فنی Mavic می‌توان به دوربین 4k، لرزش گیر دومحوره، فناوری WiFi، ریموت کنترل با سیستم‌عامل اندروید همراه با LCD و وزن 650 گرم را اشاره کرد که این پهباد از فانتوم 4 سبک‌تر است.


طراحی قابل‌انعطاف این پهباد نظر بسیاری از منتقدان را به خود جذب کرده است. بازوهای تا شونده و امکان تبدیل پهباد به یک جسم کوچک آن را خاص کرده است.


منتقدان پهباد Mavic را از بسیاری جهات با فانتوم 4 مقایسه کرده‌اند. باتری Mavic،3830mAh 11.1V است و باتری فانتوم 4،5350mAh 15,2V است. پهباد Mavic بسیار سبک‌تر، جمع‌وجور تر و بسیار ارزان‌تر از فانتوم 4 است.




بدیهی است که مشخصات قیمت پهباد هنوز مشخص نشده است و کمپانی تنها از ارزان بودن Mavic خبر داده است. ارزان‌ترین محصول کمپانی DJI پهباد فانتوم 3 این کمپانی است که باقیمت 500 دلار در آمریکا عرضه‌شده است. قیمت فانتوم 4 در هنگام ورود به بازار 1200 دلار بوده است.