کوادکوپتر

 (به انگلیسی: Quadcopter یا Quadrotor)

وسیله ای با بال های چرخنده است که نیروی پرواز آن به کمک سه و یا چهار (و حتی بیشتر) پروانه عمودی تأمین می شود. کوادکوپترها مصارف متعددی دارند.

برای مطالعات تحقیقی و جستجو کاربرد دارند، همچنین از آنها برای تصویر برداری هوایی نیز استفاده می شود. کوادکوپتر، کواد به معنای عدد 4 می باشد و کوادکوپتر ها معمولاً از چهار موتور که چهار پروانه ثابت بر آن سوار شده تشکیل می شوند، هگزا کوپتر ها دارای 6 موتور و اکتا کوپتر ها دارای 8 موتور هستند و هر جفت پروانه در خلاف جهت هم، حرکت می کند. یک میکرو کنترلر جهت و سرعت چرخش را تنظیم می کند. با کم و زیاد کردن سرعت چرخش پروانه ها، گشتاور نیرو تغییر کرده و حرکت و یا فرود و اوج گرفتن، کنترل می گردد.




کوادکوپتر ها در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته اند و در آینده ای نزدیک به یکی از عضو های جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل خواهند شد، اما چرا کواد کوپتر ها و ربات های پرنده تنها در سال های اخیر تا این حد محبوب شده اند؟ آیا در گذشته امکان ساخت آن ها وجود نداشت؟


در پاسخ باید بگوییم که ربات های پرنده از بخش های مانند: فریم اصلی، موتور های براشلس، اسپید کنترلر، فلایت کنترلر و رادیو کنترل تشکیل شده اند و این موارد بخش های اصلی هر ربات پرنده خواهند بود.


اصلی ترین بخشی که طی سال های پیش مانع ساخت کوادکوپتر ها و ربات های پرنده به شکل امروزی می شد قلب اصلی این ربات ها یا همان فلایت کنترلر می باشد، فلایت کنترلر وظیفه تنظیم قدرت موتور ها و متعادل سازی ربات های پرنده در زمان پرواز را دارد، در فلایت کنترلر ها معمولا سنسور ها و ژیروسکوپ متعددی قرار دارد که موجب پایداری پرواز می شود.


قیمت فلایت کنترلر ها در ایران با توجه به نوع آن ها در حال حاضر بین 100,000 تومان تا 2,500,000 تومان متفاوت می باشد.


شما با سادگی با کمی جستجو می توانید تمامی قطعات یک کوادکوپتر را تهیه و کوادکوپتر مورد نظرتان را خودتان بسازید و یا با هزینه ای اندک یک ربات پرنده آماده خریداری کنید.


قیمت این ربات های پرنده در حال حاضر در ایران با توجه به نوع آن ها چیزی حدود 80,000 تومان الی 40,000,000 تومان می باشد.

🆔 https://telegram.me/jazire_rc

➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖ ➖

@jazire_rc