کمپانی DJI در سال 2006 توسط یک دانشجوی مهندسی در هنگ کنگ تاسیس شد، این شرکت در زمینه تولید و عرضه پهبادهای حرفه ای فعالیت نموده و تا به امروز محصولات بسیار با کیفیتی به دنیا معرفی نموده است.


DJI توانسته است از طریق خط تولید Phantom خود که شامل پهپادهایی کوچک با چهار ملخ می شود به درآمد و سودی مطلوب دست یابد. از سوی دیگر این کمپانی ساکن شهر شنژن اولین شرکت چینی محسوب می شود که قادر گشته پیش از سایر رقبا در یک دسته بندی محصولات الکتریکی آنهم در سطح جهانی برتری پیدا کند.


کوادروتورهای سری Phantom به حدی ساده اند که کاربران مبتدی به آسانی می توانند از آنها استفاده کنند و در مقابل آنقدر توانمند هستند که به یکی از گزینه های محبوب افراد حرفه ای در صنعت سینما و عکاسی تبدیل شده اند.


قبل از عرضه شدن سری Phantom به بازار اکثر پهپادهایی که برای مشتریان معمول ارائه می شدند نیازمند مونتاژ و دانش اولیه قابل توجهی بودند. کمپانی فرانسوی Parrot پیش از DJI محصولاتی ساده و قابل استفاده برای عموم را در بازار به فروش می رساند ولی این پهپادها چندان توانمند نبودند.


در اصل خط تولید Phantom کمپانی DJI شامل اولین پرنده های هدایت پذیری می شد که از پیش مونتاژ گشته بودند، سیستم کنترل پرواز مطلوبی داشتند و دارای قیمت بسیار مناسبی بودند.


این شرکت در جدیدترین دستاورد خود به صورت رسمی سری پهپادهای جدید خود به نام فانتوم ۳ و جدیدا کوادروتور فانتوم 4 را در نیویورک، لندن و مونیخ رونمایی کرد که بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گرفت.


پهپادهای طراحی شده توسط شرکت DJI سبک بوده و کار با آنها نیز نسبتا ساده است (البته شرکت DJI پهپادهای بزرگ و سنگین نیز تولید می کند) مدل های جدیدتری از این پرنده های بدون سرنشین نیز همراه با GPS ارائه می گردند و مجهز به گیمبال می باشند که امکان چرخش دوربین در جهت های مختلف را فراهم کرده و در عین حال آن را در جایش ثابت نگه می دارند.


انواع فانتوم تولید شده توسط DJI


همانطور که اشاره شد کمپانی DJI محصول محبوب خود را رونمایی کرده است، اما قبل از این فانتومهای تولید شده از شماره 1 - 2 و در حال حاضر 3 و 4 هستند، فانتوم 1 پرنده بسیار خوبی بود ولی سیستم پرواز آن با ارائه فانتوم 2 کنار گذاشته شد، هم اکنون فانتوم 2 ویژن پلاس در این کمپانی تولید و عرضه می گردد و محبوبیت بسیار بالایی دارد، اما با ورود فانتوم 3 در چند ورژن مختلف، علاقه مندان نسبت به تغییر پرنده خود و آپگرید آن اقدام کردند.


کوادروتور inspire تولید شده DJI


البته فعالیت شرکت DJI فقط به تولید فانتوم محدود نمیشود و محصولات دیگری را نیز به بازار معرفی نموده است، از جمله کوادروتور inspire که در زمینه تصویر برداری های پیشرفته و پروژه های سینمایی کاربرد فراوانی دارد


معرفی محصولات DJI در بخش کوادروتور های حرفه ای


در این بخش از محصولات به صورت کاملا تخصصی در مورد تولیدات شرکت DJI خواهیم پرداخت، و علاقه مندان میتوانند اطلاعات تکمیلی خود را در زمینه کوادروتور حرفه ای در این بخش دنبال نمایند.